Eero nauttii edellisessä kirjoituksessa Jumalan lahjoista, viinimarjamehusta. Olen ollut kaksi päivää viinimarjamehun lähteillä eli mökillä. Mukana oli mm. yksi siellä loppukesästä keitetty ja pullotettu mehu. Pullossa on pieni lappu, jossa lukee puva 08. Koodi tarkoittaa mehun olevan keitetty punaisista viinimarjoista ja vadelmista.

Nautin muistakin Jumalan lahjoista, lumesta ja mahdollisuudesta hiihtää, liikunnan tuottamasta mielihyvästä ja - varsinkin eilen - kauniista talvisäästä. Mökissä tuli lähinnä kudottua sukkaa ja luettua.

Tuosta kutomisesta. Siihen on ollut alkuvuodesta jokin sisäinen tarve (sen lisäksi, että sukkiakin on ihan oikeasti tarvittu). Lähes kaikki joutohetket olen istunut, kotona enimmäkseen keinutuolissa ja kutonut. Siinä on jo syntynyt sukka jos toinenkin, kuvioitakin olen opetellut tekemään. Kutoessa olen välillä kuunnellut musiikkia tai radiota. Useimmiten olen vain kutonut ja antanut ajatusten kulkea. Nyt alkaa olla olo, että tältä erää olen kutonut riittävästi, että kutominen on tehnyt jonkin tehtävän, ja nyt on taas jonkin muun aika. Saa nähdä.

Kaikella on aikansa.

Pirjo